چگونه شكایت های سفر را پیگیری كنید

چگونه شكایت های سفر را پیگیری كنید ایمن رها: به رغم تاكید وزارتخانه های گردشگری و راه برای استرداد وجوه كنسلی سفرها، همچنان برخی شركت های هواپیمایی و ریلی، هتل ها و آژانس های هوایی و مسافرتی، متعهدانه نسبت به این دستورالعمل ها رفتار نكرده و این مبالغ را یا برنگردانده اند و یا از مردم بابت كنسلی سفر در دوران كرونا جریمه گرفته اند.


به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش های كمیته های رسیدگی به شكایت های گردشگری، بیشترین موارد شكایتی مربوط به ایرلاین ها بوده كه یا تا كنون هزینه ای را عودت نداده و یا بازپرداخت كنسلی ها را به پس از تعطیلات نوروز موكول كرده اند. همین طور برخی دفاتر خدمات مسافرتی و هتل ها با وجود بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبادرت به كسر جریمه از مسافر كرده اند. در بخش فروش آنلاین و پاسخگو نبودن این شركت ها در مقابل استرداد بلیت و خدمات سفر نیز شكایت های زیادی ثبت شده است.
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كه قبل تر بخشنامه ای درباب لغو سفرها صادر كرده و از تاسیسات گردشگری (دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها و... ) خواسته كه بدون كسر جریمه، این هزینه ها را به مردم بازگردانند، بوسیله شماره تماس ۰۹۶۲۹ برای پیگیری شكایت های مربوط به بدتعهدی تاسیسات گردشگری دردسترس است.
برای پیگیر تخلفات شركت های هواپیمایی و آژانس های هوایی هم می توان به سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی به آدرس https: //www.cao.ir/web/suggestions/passenger-rights رجوع كرد.
شركت قطارهای مسافری رجا هم در اطلاعیه ای اعلام نموده كه مسافران بوسیله شماره تلفن های ۱۵۳۹ و ۵۱۴۹- ۰۲۱ می توانند نسبت به استرداد اقدام نموده و وجه بلیت خودرا حداكثر ظرف ۴۸ ساعت دریافت نمایند.
متقاضیان استرداد بلیت قطار باید «شماره سریال بلیت صادره»، «شماره تلفن همراه» (موبایلی) كه هنگام خرید بلیت ثبت كرده اند همین طور «شماره كارت بانكی» یكی از افرادی را كه بلیت به نام ایشان صادر گردیده است برای تطبیق و استرداد وجه اعلام كنند.
شكایت های مربوط به اتوبوس های بین شهری و تخلفات راننده ها هم بوسیله سامانه راهداری و حمل و نقل جاده ای http: //rmto.ir/Pages/inspection.aspx، قابل ثبت و پیگیری است.
همچنین شماره تماس تعزیرات حكومتی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی افراد و واحدهای غیرصنفی شامل شركت های تولیدی و خدماتی (دولتی و غیردولتی)، ۱۳۸ است.
سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان نیز از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به موضوع تخلفات این تاسیسات رسیدگی می كند.




منبع:

1399/01/02
23:06:09
5.0 / 5
1034
تگهای خبر: آژانس , آنلاین , تولید , جریمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی