پزشكی قانونی:

مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج افزایش ۱۹ درصدی دارد

مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج افزایش ۱۹ درصدی دارد به گزارش ایمن رها پزشكی قانونی استان تهران اعلام نمود: درسال ۱۳۹۸ دویست وبیست مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مراكز پزشكی قانونی استان تهران ارجاع شده است كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(۱۳۹۷) نوزده درصد افزایش یافته است.



به گزارش ایمن رها به نقل از اداره كل پزشكی قانونی استان تهران، درسال ۱۳۹۸ دویست وبیست نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خویش را از دست داده اند كه این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ كه تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۱۸۴نفر اعلام شده بود ۱۹ درصد افزایش یافته است.

بنابر این گزارش از كل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در ۱۴۴نفر مرد و ۷۶ نفر زن بوده اند.

آلومینیوم فسفاد كه از آن برای ضد عفونی نمودن و پیشگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار میگیرد، به نامهای تجاری مختلفی همچون كوئیك فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد كه در ایران به نام قرص برنج معروف است.

این قرص ظرف مدت ۳ تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را مبتلا به اختلال كرده و فرد در اثر مرگی دردناك خواهد مرد در صورتیكه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام كند گرفتار مسمومست خواهد شد كه اگر سم از بدن وی خارج نشود باعث مرگ وی خواهد شد.

دلایل اصلی مسمومیت با قرص برنج عبارتند از:

۱- مصرف اشتباه قرص موجود در برنج.

۲- مصرف قرص های قلابی توهم زا كه دارای تركیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج هستند.

۳- مصرف جهت خودكشی




1399/02/04
13:35:49
5.0 / 5
2925
تگهای خبر: پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی