مأموریت مشترك مرزبانی و سازمان شیلات برای پیشگیری از صید بی رویه منابع آبزی

مأموریت مشترك مرزبانی و سازمان شیلات برای پیشگیری از صید بی رویه منابع آبزی به گزارش ایمن رها جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینكه صیادان باید قوانین صیادی و مرزی را رعایت نمایند، اظهار داشت: مرزبانی، محیط زیست و سازمان شیلات؛ بایستی همكاری لازم را با یكدیگر داشته باشند تا مشكلات آلودگی دریا برای صیادان مرتفع و از صید بی رویه منابع آبزی جلوگیری شود.


به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا، سردار جلال ستاره در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات با تاکید بر اهمیت حوزه شیلات، اظهار داشت: یک سوم از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را مرزهای دریایی در برگرفته که علاوه بر دریا، بخش دیگر از نوار مرزی نیز، مرزهای رودخانه ای است؛ ازاین رو فرماندهی مرزبانی مفتخر بوده که با یگان حفاظت سازمان شیلات همکاری و مأموریت مشترک دارد.
وی با اشاره به پوشش و تاثیرات همکاری دو طرف، اضافه کرد: بایستی به صیادان عزیز مبحث صید بی رویه را خاطرنشان کرد که منابع شیلات بی پایان نیست، واقعیت این است که اگر صید بیش از اندازه داشته باشیم بزرگترین ضرر و زیان نصیب خود صیادان خواهد شد.
جانشین فرمانده مرزبانی ناجا افزود: بنده بارها با صیادان به دریا رفتم و با آنها زندگی کردم، این عزیزان از سالم ترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند که با تلاش به دنبال رزق و روزی حلال می باشند. ازاین رو باید مسؤلان بیشتر به این عزیزان توجه داشته باشند.
سردار ستاره با تاکید بر اینکه صیادان باید بخشنامه و قوانین صیادی را رعایت و از صید بی رویه اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: منابع آبزی نسبت به گذشته به تحلیل رفته، بخشی از این مورد مربوط به صید بی رویه، آلودگی دریا و رودخانه و نشت نفت در آب است که به این مورد باید به صورت تخصصی پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه باید قانون بازدارنده برای صیادان غیرمجاز و متجاوزان مرزی تعریف شود، تصریح کرد: مرزبانی برای احقاق حقوق صیادان ایرانی و وظایف محوله مرزی، با صیادان و متجاوزان مرزی کشورهای همسایه برخورد می کند، از طرفی دیگر صیادان ایرانی هم باید پروتکل های صیادی و مرزی را رعایت نمایند تا گرفتار مشکلات قضائی نشوند.
این مقام عالی مرزبانی تصریح کرد: در حوزه مبارزه با آلودگی دریا، مرزبانی، محیط زیست و شیلات؛ بایستی همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند تا قانون مزبور اصلاح و مشکلات آلودگی دریا برای صیادان مرتفع شود.
سردار ستاره بر ایمنی شناورها و استفاده از لباس مخصوص صیادی تاکید و بیان نمود: ایمنی و تجهیز شناورها به تجهیزات نوین از اهمیت بالایی برخوردار است، با به کارگیری ردیاب و gps در شناورها، می توان با اخطارهای لازم از خروج غیرقانونی صیادان از مرزهای آبی کشور جلوگیری نماییم.
جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه بر صرفه جویی و بهره برداری بهینه از امکانات موجود سازمانی در آب های کشور تاکید کرد.
طبق گزارش سایت پلیس، در این مراسم، سردار "جلال ستاره" جانشین فرمانده مرزبانی ناجا؛ سرهنگ "هادی دیده ور"را بعنوان فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی سازمان شیلات معرفی و از زحمات سرهنگ "اکبر شاه ولی پور" قدردانی کرد.




منبع:

1399/05/27
22:10:23
5.0 / 5
2047
تگهای خبر: ایمنی , پلیس , تخصص , حفاظ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی