۵ ۶درصد از جانباختگان تصادفات امسال كودكان زیر ۷ سال بودند

۵ ۶درصد از جانباختگان تصادفات امسال كودكان زیر ۷ سال بودند ایمن رها: جانشین رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: ۵.۶درصد از جانباختگان تصادفات امسال كودكان زیر ۷ سال بودند.


به گزارش ایمن رها به نقل از مهر، سردار موسی امیری در همایش كاهش سوانح ترافیكی اضافه كرد: مجریان قانون لازم است با اعمال قوانین از سوانح ترافیكی جلوگیری نمایند تا رفته رفته به تغییر رفتار در رانندگی دست یابیم، با تخلف كمتر و رعایت بهتر قوانین شاهد كاهش سوانح ترافیكی خواهیم بود.وی عوامل موثر بر شدت تصادف را رانندگی پرخطر همراه با ریسك بالا، سرعت سرسام آور و استفاده نكردن از صندلی ایمن كودكان برشمرد و عنوان كرد: در ۹ ماه امسال، ۵.۶ درصد جان باختگان حوادث رانندگی، كودكان زیر هفت سال بوده اند.جانشین رئیس پلیس راهور ناجا سرعت غیرمجاز را یكی از مهم ترین عوامل خطرساز در سوانح ترافیكی اعلام نمود و اظهار داشت: سهم سرعت غیرمجاز در ۹ ماه امسال، ۱۹.۶ درصد تصادفات فوتی و جرحی جاده ای بوده، ضعف های فنی و ایمنی وسایل نقلیه هم از دیگر عوامل خطر است.

امیری اظهار داشت: حواس پرتی دیگر موردی است كه ۹ ماه امسال، ۳۵ درصد تصادفات جاده ای ناشی از تخلف و عدم توجه راننده به جلو بوده كه یكی از مصادیق مهم آن، استفاده از تلفن همراه است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: عوامل موثر مواجهه با خطر شامل ۹۰ درصد تردد در جاده ها، هفت درصد تردد ریلی، سه درصد تردد هوایی و دریایی است.

امیری ادامه داد: بار سوانح ترافیكی كاهش نمی یابد، مگر اینكه بتوانیم با برنامه ریزی، جلب مشاركت عمومی، عزم ملی و آموزش همگانی برای پیشگیری از سوانح ترافیكی همراه باشیم.

وی بیان كرد: سوخت ارزان، استفاده بی رویه ازوسایل نقلیه و در نتیجه افزایش میزان استفاده از خودروهای شخصی باعث كاهش میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی شده و اگر در حمل و نقل فقط به افزایش عرضه بپردازیم و نتوانیم تقاضا را مدیریت نماییم، زمینه برای تردد بیشتر فراهم می گردد و در نتیجه افراد را در معرض خطر بیشتر قرار داده ایم.

امیری نزدیك شدن فاصله بین شهرها، افزایش نیاز به تردد و وجود مدارس در حاشیه راه ها را از عوامل موثربر رخداد تصادف برشمرد و افزود: ضعف آموزش، عوامل پدیداری (دیدن و دیده شدن) و تامین روشنایی مسیر از دیگر موضوعات در این زمینه هستند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از وقوع روزانه ۴۵۰ تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی كشور به صورت میانگین سخن اظهار داشت كه ۴۰ كشته و ۹۰۰ مجروح و مصدوم به دنبال دارد.

این مقام انتظامی از مردم خواست همراهی داشته باشند تا رفتار رانندگی تغییر پیدا كند و همانطور كه رعایت بستن كمربند ایمنی اكنون جا افتاده است باید رعایت دیگر قوانین را هم آغاز نماییم.

1396/11/14
15:56:54
5.0 / 5
4411
تگهای خبر: ایمنی , پلیس , تصادف
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی