كولیوند اعلام كرد؛

9310 تهرانی مبتلا به كرونا در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند

9310 تهرانی مبتلا به كرونا در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند به گزارش ایمن رها رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: 9 هزار و 310 نفر در تهران به سبب مبتلا شدن به کرونا در بیمارستان ها بستری شده اند که این افراد همگی تحت مراقبت ویژه هستند.



به گزارش ایمن رها به نقل از مهر، پیرحسین کولیوند، در نشست خبری مجازی، اظهار نمود: از شروع سال تا کنون ۴۱ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونائی در بیمارستان ها بستری شدند که از این تعداد حدود ۳۵ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونائی توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده که از این میان ۱۳ درصد بیماران بصورت سرپایی مداوا شدند.
وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۳۱۰ نفر در تهران به سبب ابتلاء به کرونا در بیمارستان ها بستری شده اند که این افراد تحت مراقبت ویژه هستند، همین طور نسبت به هفته گذشته ۵۰ درصد عملیات اورژانس افزایش داشته است.
رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: تماس با تلفن های اورژانس ۱۱۵ بسیار زیاد شده است که البته قسمت اعظم این تماس ها با مشاوره و دادن اطلاعات مشکل حل می شود.
کولیوند افزود: در فروردین گذشته ۷۲ درصد ماموریت ها نسبت به سال ۹۹ افزایش داشت که بیشترین ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی بود.
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: استان هایی که بیشتر از ۳ مصدوم یا دو فوتی داشتند شامل سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی بودند.
وی افزود: نزدیک ۱۶ زمین لرزه بالای ۴ ریشتر در فرودین ۱۴۰۰ را شاهد بودیم که در زلزله بندر گناوه ۱۴ مصدوم سرپایی به سبب ترس و دلهره داشتیم همین طور در زلزله شهرستان مریوان هم ۱۰ مصدوم ناشی از اضطراب و دلهره داشتیم.
کولیوند اشاره کرد: در فرودین ۱۴۰۰ کاهش ۴۲ درصدی حوادث جوی و رشد ۷۰ درصدی درباب نزاع داشتیم که استان های آذربایجان، کرمانشاه و مازندران بیشترین آمار را به خود اختصاص داده بود.
رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از نقاهتگاه ها برای بیماران کوویدی عنوان کرد: حدود ۱۴۰ هزار تخت هتل و مهمانسرا را آماده کردیم ولی استقبال خوبی نشد.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص همکاری اورژانس با شهرداری تهران برای ایجاد پد بالگرد اظهار داشت: شهرداری ۶۴ پد بالگرد در تهران را برای ما ساخته است. همین طور قرار بر این است که در بعضی بیمارستان ها رمپ مستقیم از مترو به بیمارستان کشیده شود.


منبع:

1400/02/06
14:19:01
5.0 / 5
982
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی