رئیس بنیاد مسكن كشور:

1731 منزل تخریب شده میناب و رودان در سیل احتیاج به نوسازی دارند

1731 منزل تخریب شده میناب و رودان در سیل احتیاج به نوسازی دارند به گزارش ایمن رها رئیس بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: در سیل اخیر استان هرمزگان، تعداد ۱۷۳۱ واحد مسکونی در شهرستانهای میناب و رودان تخریب شده که احتیاج به نوسازی دارند.



به گزارش ایمن رها به نقل از مهر، اکبر نیکزاد بامداد شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای سیل زده شهرستانهای میناب، رودان و سیریک، اظهار نمود: در سیل اخیر استان هرمزگان، به تعداد ۱۷۳۱ واحد مسکونی از شهرستانهای میناب و رودان تخریب شده است که احتیاج به نوسازی دارند و همینطور تعداد ۱۴۹۵ واحد منزل مسکونی هم به تعمیرات نیاز دارد.
نیکزاد ضمن اشاره به اینکه، همه این منازل صدمه دیده توسط بنیاد مسکن هرمزگان شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده شده است، اضافه کرد: در همین راستا ما پیشنهاد خویش را به دولت و ستاد حوادث کشور در چارچوب پرداخت تسهیلات و وام های بلاعوض عرضه کرده ایم، و امیدواریم که در اولین نشست دولت هم تسهیلات و هم وام های بلا عوض در ارتباط با بازسازی واحدها و منازل مسکونی به مردم مصوب و اعطا شود.
وی با بیان اینکه، ما در بحث بازسازی منازل مردم هیچ موقع منتظر و یا منوط به تصمیم و تصویب دولت نمانده ایم، خاطرنشان کرد و اضافه کرد: از آنجاییکه دولت نسبت به ساخت و بازسازی منازل و این مورد عنایت ویژه ای داشته است، ازاین رو ما همیشه کار بازسازی را جلوتر شروع کرده ایم.
رئیس بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: از آنجاییکه استان هرمزگان پیش از این در یکی دو ماه گذشته درگیر زلزله شده بود، و بنیاد مسکن استان هرمزگان مبحث بازسازی را در مناطق زلزله زده پیش می برد، و از سویی از آنجاییکه حجم خسارت در مناطق سیل زده هرمزگان زیاد بود، بدین منظور از بنیاد مسکن استان اصفهان در خواست کردیم که بعنوان ستاد معین در مناطق سیل زده حضور داشته باشد، و این ستاد با تمام توانشان در منطقه حضور پیدا می کنند که با همه امکانات و تجربیاتی که در اختیار دارند در مناطق سیل زده اقدامات مورد نیاز را انجام خواهند داد.
وی ضمن اشاره به تأمین مصالح مورد نیاز برای بازسازی منازل در مناطق سیل زده و زلزله زده اضافه کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با مجموعه های در رابطه با بنیاد مسکن برای تأمین سیمان و میلگرد، رئیس بنیاد مستضعفان کشور تأمین سیمان مجانی را برای بازسازی متقبل کردند، که نسبت به تأمین مصالح ساختمانی برای منازل مذکور مشکلی نداریم.
رئیس بنیاد مسکن کشور، در ادامه به عدم اجرای طرح هادی در روستاهای هرمزگان اشاره ای کرد، و اظهار داشت: یکی از مسائلی که در روستاهای شهرستان رودان و میناب با آن مواجه شدیم این که اغلب روستاها طرح هادی آنها اجرا نشده است و همین هم سبب شده که هدایت آب های سطحی را در روستا با مشکل مواجه شود و با کوچک ترین بارندگی مردم با مشکلات بزرگی روبرو می شوند.
وی افزود: مقرر شد که از سرفصل عمران روستایی و همینطور پیشنهاد داده شده برای مبحث حوادث، اعتبارخوبی را برای اجرای طرح هادی روستاها در نظر گرفته شود که در کنار بازسازی واحدها صدمه دیده ناشی از سیل اجرای طرح هادی روستاها هم در برنامه قرار خواهد گرفت تا در بارندگی های آینده مردم با مشکل مواجه نشوند.



منبع:

1400/11/11
23:02:34
5.0 / 5
577
تگهای خبر: تعمیر , حوادث , خسارت , زلزله
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی