پزشكی قانونی چطور تجاوز را تشخیص می دهد؟

پزشكی قانونی چطور تجاوز را تشخیص می دهد؟ ایمن رها: یك استاد پزشكی قانونی نحوه تشخیص تجاوز با استفاده از معاینات فیریكی و روانشناسی روی قربانیان را شرح داد.


دكتر حسن توفیقی در گفت وگو با ایسنا، درباره اینكه آیا امكان تشخیص تجاوز با معاینات پزشكی قانونی وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: در مورد تجاوز عموما امكان تشخیص این امر در مراكز پزشكی قانونی و با استفاده از معاینه وجود دارد و اگر چنین اقدامی صورت گرفته باشد، حتما این امر قابل تشخیص می باشد. البته اگر بیشتر از سه هفته از چنین اقدامی بگذرد، تنها زمان قطعی آن قابل تشخیص نبوده و دیگر موارد تماما تشخیص داده خواهد شد.
وی درباره اینكه آیا امكان تشخیص هویت متجاوزان هم در بررسی های پزشكی قانونی وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: اگر اسپرم بر روی لباس قربانیان باقی مانده باشد، امكان تشخیص وجود دارد و در موارد دیگر هم احتمال تشخیص وجود دارد. اما قربانیان تجاوز حتما باید لباس خود هنگام وقوع تجاوز را همراه داشته باشند تا شناسایی راحت تر صورت بگیرد.
نخستین رییس سازمان پزشكی قانونی كشور درباره اینكه آیا روانپزشكان قانونی هم با استفاده از انجام معاینات روانشناسی امكان تشخیص یك قربانی تجاوز را دارند، به ایسنا اظهار داشت: روانپزشكان هم می توانند با استفاده از اطلاعاتی كه بازجو پرونده در اختیارشان می گذارد و هم صحبت با افراد قربانی، این مورد را تشخیص دهند و این افراد هم كمك زیادی به تشخیص جرم می كنند.



1397/03/12
14:05:06
5.0 / 5
5017
تگهای خبر: قربانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی