طراحی بروشور اطلاع رسانی نقش آب باران در كاهش اثرات فرونشست زمین در شهر تهران

طراحی بروشور اطلاع رسانی نقش آب باران در كاهش اثرات فرونشست زمین در شهر تهران ایمن رها: بروشور اطلاع رسانی «نقش آب باران در كاهش اثرات فرونشست زمین در شهر تهران» درباره لزوم تفكیك سیستم دفع آب باران از فاضلاب شهری در ساختمان ها از جانب سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران طراحی شد.


به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا، فاطمه صالح معاون پیشگیری و كاهش خطرپذیری سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت: این بروشور برای اطلاع رسانی به مالكین ساختمان ها، مهندسین طراح، ناظر و مجری ساختمان و متقاضیان صدور پروانه های ساختمانی در شهر تهران طراحی شده است.

وی ادامه داد: در صورت جدا نشدن لوله های آب باران از لوله های فاضلاب ساختمان، آب باران به جای نفوذ به زمین وارد شبكه فاضلاب شهری می گردد كه ضمن صدمه رسانی به تأسیسات فاضلاب شهری، باعث عدم تغذیه سفره های آب زیرزمینی و تشدید مشكل فرونشست شهر تهران و خسارات ناشی از آن می گردد.

وی اظهار داشت: بر مبنای آئین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب سال 86 و در بخش هشتم مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان بر شبكه مجزای آب باران از شبكه فاضلاب و تفكیك لوله كشی آب باران داخل ساختمان از لوله كشی فاضلاب بهداشتی تاكید گردیده است.

صالح اضافه كرد: همینطور مطابق بند 42 از الزامات 58 گانه ذیل پروانه های ساختمانی، جداسازی سیستم جمع آوری فاضلاب از آب باران و پیش بینی اتصال فاضلاب ملك به سیستم فاضلاب شهری الزامی است.

طبق گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، وی خاطرنشان كرد: بر همین مبنا وظایف مالكین ساختمان ها و مهندسین طراح، ناظر و مجری ساختمان در این بروشور ذكر شده است.
این بروشور با همكاری شهرداری های مناطق 22 گانه و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.



1397/05/29
14:28:47
5.0 / 5
4608
تگهای خبر: ساختمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی