سخنگوی وزارت بهداشت خبرداد

پذیرش هزاران مصدوم از زلزله غرب كشور

پذیرش هزاران مصدوم از زلزله غرب كشور به گزارش ایمن رها سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: تابحال ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم مورد پذیرش قرار گرفته اند كه ۸۳۷۰ نفر به صورت سرپایی مداوا شده اند.


به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی تشریح عملكرد وزارت بهداشت اضافه كرد: از مصدومان بستری شده داخل استان كرمانشاخ ۲۱۸۸ نفر ترخیص شدند و ۳۷۲ نفر هنوز بستری هستند. ۳۹۱ مصدوم هم به خارج از این استان اعزام شدند و ۱۳۷۲ مورد عمل جراحی در داخل استان كرمانشاه و در مجموع ۱۵۵۰ جراحی انجام شد كه نتایج خوبی داشت.
وی در ادامه اظهار داشت: تعداد فوتی ها در صحنه حادثه بیش از ۴۰۰ نَفَر گزارش و تعداد فوتی ها در بیمارستان ها و حین اعزام دونفر اعلام شده است. تعداد قطع نخاع و قطع عضو اندك و اندك است و جراحی های پیوند اعضا با موفقیت همراه بوده. است
حریرچی با اشاره به اینكه خبررسانی درباره بلایا و حوادث باید به طور صحیح مدیریت شود، اظهاركرد: اخبار اغراق شده و غیرواقعی باعث تشویش اذهان عمومیی و تحریك احساسات و متشنج شدن جامعه می شود، بنابراین رسانه ها باید همگرایی داشته باشند. فضای مجازی می تواند فرصت خوبی برای انتشار اخبار صحیح و امیدبخش باشد اما چنانچه مدیریت نشود، تبدیل به تهدید می گردد.
وی اضافه كرد: در كشورهای دیگر، رسانه ها اجازه انتشار عكس مصدومان و فوت شدگان حادثه را ندارند ازاین رو زمانی كه حادثه ای رخ می دهد، نیازی به پمپاژ اخبار منفی نیست.
ادامه دارد

 

1396/08/29
11:40:25
5.0 / 5
4823
تگهای خبر: حادثه , امدادرسانی , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی