جنایت برای نشستن در صندلی جلو خودرو

جنایت برای نشستن در صندلی جلو خودرو ایمن رها: جوان ۱۸ ساله افغانستانی كه بعد از دعوا بر سر نشستن در قسمت جلوی خودرو، نزاعی گروهی ترتیب داده و اقدام به قتل یكی از هموطنانش در تهران كرده بود، پیش از فرار به افغانستان دستگیر شد.


به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا، در ساعات پایانی روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه امسال وقوع یك فقره نزاع و درگیری در خیابان انیسی شهرك مشیریه به مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام گردید و در پی آن مأموران كلانتری ۱۶۹ در محل حاضر شده و رسیدگی به مبحث را در دستور كار خود قرار دادند كه در جریان آن مشخص شد نزاع دسته جمعی میان اعضای دو خانواده از اتباع كشور افغانستان سبب مجروحیت شدید پنج نفر به علت برخورد ضربات چاقو شده است.
با انتقال این افراد به بیمارستان پرونده ای در كلانتری تشكیل شد اما روز بعد اعلام گردید كه یكی از مجروحان درگیری به نام سلطان ۲۱ ساله به دلیل شدت جراحت های وارده جان خویش را از دست داده است. ازاین رو پرونده ای با مبحث قتل عمـد تشكیل و برای رسیدگی به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

كارآگاهان اداره دهم در همان مراحل اولیه تحقیقات اطلاع پیدا كردند كه درگیری میان اعضای دو طایفه آغاز و طی چند مرحله درگیری در حالیكه قاتل با اعضای خانواده اش به منزل مقتول رفته بود، در آخرین مرحله درگیری خونینی میان دو طرف آغاز و مقتول كه به حمایت از پسرخاله اش در محل حاضر شده بود، مورد برخورد ضربات چاقو قرار گرفته و بعد از انتقال به بیمارستان فوت كرد.

با شناسایی طرفین درگیری، كارآگاهان با رجوع به محل های سكونت این افراد اطلاع پیدا كردند كه آنها بعد از اطلاع از مرگ مقتول بلافاصله از تهران خارج و به سمت مرزهای شرقی متواری شده اند كه ماموران با انجام تحقیقات پلیسی محل تردد آنان در نقطه صفر مرزی تایباد را شناسایی كرده و با دریافت نیابت قضایی به این منطقه اعزام شده و پیش از فرار متهمان از كشور، هر پنج نفر آنها به نام های سهراب، جواد، جاوید، فرهاد و سیار را كه همگی حدود ۲۰ ساله سن داشتند، دستگیر و در روز سه شنبه ۱۴ آذر به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل كردند.

با انتقال متهمان به اداره دهم و آغاز تحقیقات، سیار ۱۸ساله صراحتا به ارتكاب جنایت اعتراف كرد و در اظهاراتش اظهار داشت: من با پسرخاله مقتول به نام ناصر درگیر شده و ابتدا توسط او مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودم. من و ناصر در كار جمع آوری ضایعات پلاستیك هستیم؛ شب حادثه هوا خیلی سرد بود؛ زمانیكه كیسه های حاوی ضایعات را پشت وانت قرار دادیم، قصد داشتم تا برای دور بودن از سرمای هوا، در داخل كابین وانت بنشینم اما ناصر مانع از این كار شد و همین مبحث سبب آغاز درگیری لفظی ما دو نفر شد و ناصر مرا مورد ضرب و شتم قرار داد. بعد از رسیدن به خانه، مبحث را با اعضای خانواده در میان گذاشتم، پدر و برادرم تصمیم گرفتند تا برای صحبت كردن با ناصر به در خانه مقتول كه ناصر شب ها در آنجا اقامت داشت بروند. سه نفری به در منزل مقتول رفتیم كه ناگهان ناصر به همراه مقتول و دیگر افراد داخل خانه به ما حمله ور شده و مجددا مرا به همراه اعضای خانواده ام مورد ضرب و شتم قرار دادند. به خانه بازگشتیم و با بستگان خود تماس گرفتیم. این بار با تعداد بیشتری به در خانه مقتول رفتیم و غافل از اینكه آنها هم بستگان خویش را صدا كرده بودند نزاع و درگیری ما شروع شد.
متهم در مورد نحوه ارتكاب قتل هم اظهار داشت: مقتول چاقو در دست داشت و یك ضربه با چاقو به سمت پدرم پرتاب كرد، در یك لحظه چاقو را از دستش گرفته و چند ضربه به او زدم كه سبب مرگ وی شد.
براساس اعلام مركز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ كارآگاه حمید مكرم - معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان این خبر اظهار داشت: با عنایت به برخی تناقضات موجود در اظهارات طرفین درگیری، قرار بازداشت موقت از جانب بازجو پرونده صادر و متهمان برای بررسی اظهارات و تكمیل تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.



1396/09/17
21:55:47
5.0 / 5
4865
تگهای خبر: بیمارستان , پلیس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی