موج گرما در هند ۳۶ قربانی گرفت

موج گرما در هند ۳۶ قربانی گرفت به گزارش ایمن رها مقامات هندی از مرگ دست كم ۳۶ تن در طولانی ترین موج گرما در این كشور خبر دادند.


به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا، سخنگوی مركز ملی مدیریت بحران هند اعلام نمود: در تابستان سال جاری این كشور یكی از طولانی ترین موارد موج گرما را در سال های اخیر تجربه كرده كه تابحال به كشته شدن دست كم ۳۶ نفر منجر گردیده است.
به قول مقامات هندی، موج شدید گرما برای بیشتر از ۳۰ روز متوالی در این كشور گزارش شده كه بیشتر در مناطق شمالی و مركزی این كشور بوده است. دهم ژوئن دمای هوا در شهر دهلی به ۴۸ درجه سانتی گراد رسید كه بالاترین رقم ثبت شده در پایتخت هند در این ماه بوده است.
همینطور در یكی از شهرهای غرب ایالت راجستان در نخستین روز ماه ژوئن دمای هوا به ۵۰ درجه بالای سانتی گراد رسید. تاخیر در شروع باران های موسمی به طولانی تر شدن گرمای هوا در این مناطق كمك كرده است.
به گزارش شبكه خبری سی ان ان، در تابستان سال ۲۰۱۶ مركز ملی مدیریت بحران هند مجموعه ای از اقدامات را به منظور تعدیل تاثیرات موج گرما در نظر گرفت كه از آن جمله می توان به تهیه سرپناه هایی برای افراد بی خانمان، نصب آبسردكن و سفید كردن رنگ سقف ساختمان ها به منظور جذب حرارت كمتر اشاره نمود.




منبع:

1398/03/25
17:00:40
5.0 / 5
4849
تگهای خبر: ساختمان , قربانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی