معاون علمی و فناوری رییس جمهور مطرح كرد

تكنولوژی های داخلی كه می توانند در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گیرند

تكنولوژی های داخلی كه می توانند در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گیرند به گزارش ایمن رها معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: هم اكنون تكنولوژی هایی داریم كه می توانند در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گیرند، مانند حوزه های مربوط به دستگاه ها و تجهیزات ایكس ری، بازرسی و حوزه هایی كه به مرزبانی مربوط می شود.


به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا، دكتر سورنا ستاری در حاشیه سومین نشست تخصصی معاونان مدیران كل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر كشور، اظهار نمود: جلسات گوناگونی را با سردار مومنی و سردار زاهدیان و... داشتیم و با فعالیتهایی كه در ستاد انجام می شود و مشكلات تكنولوژی كه می تواند به ستاد در جهت كشف مواد مخدر كمك نماید و اقداماتی كه می توان برای كاهش اثرگذاری این مواد در جامعه انجام داد، آشنا شدیم؛ مباحثی كه در این نشست عنوان شد عبارتند از: حوزه های داروهای جدیدی كه در دنیا مصرف می شود، ساخت داخلی داروهای جدید مربوط به ترك اعتیاد، مراكز ترك اعتیاد، هوشمندسازی مراكز و نظارت بیشتری كه ستاد مبارزه با مواد مخدر می تواند روی این مراكز داشته باشد، توسعه استارتاپ ها در این عرصه ها و حوزه های فناوری كه ستاد به آن احتیاج دارد.
وی افزود: هم اكنون تكنولوژی هایی داریم كه می توانند در اختیار ستاد قرار گیرند مانند حوزه های مربوط به دستگاه ها و تجهیزات ایكس ری، بازرسی، و حوزه هایی كه به مرزبانی مربوط می شوند. این تكنولوژی ها می توانند هزینه های نیروهای انسانی را كه به كشور تحمیل می شوند را كاهش دهند، همینطور ریسك از دست دادن بهترین نیروهای انسانی كشور در حین مبارزه با مواد مخدر كاسته می شود.
ستاری تصریح كرد: برخی از این فناوری ها در دسترس می باشد و بعضی از آنها با ورود ستاد و بازار بزرگی كه برای شركت ها ایجاد می كند، می تواند از راه شركتها به صورت خاص توسعه پیدا كند. اینها مواردی است كه از این به بعد در كمیته های مشترك با ستاد مبارزه با مواد مخدر پیگیری می نماییم تا بتوانیم در امر مبارزه و اصلاح، با استفاده از تكنولوژی های جدیدی كه توسط افراد این جامعه به صورت بومی ایجاد خواهند شد، در این حوزه اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال كه آیا در زمینه الكترونیكی شدن مرزها و دستگاه های اپتیكی تولید داخل، توانایی داریم؟ خاطرنشان كرد: در حوزه ایكس ری یكی از شركت های داخلی سه دستگاه ایكس ری كامیونی تولید كرده است كه هم اكنون از آن استفاده می شود. همینطور دو شركت داخلی دیگر هم در این عرصه فعال می باشند كه بزودی مجوزهای خویش را دریافت می كنند. هم اكنون مشكلی در این عرصه از لحاظ تكنولوژی وجود ندارد؛ چونكه تكنولوژی اصلی كه در ایكس ری استفاده می شود، بخش شتاب دهنده دستگاه هاست كه در داخل ایجاد می شود. ضمن اینكه یك محصول بومی داریم كه مهم تر از سخت افزار آن، نرم افزاری است كه كار می كند. این نرم افزار باید بر مبنای موادی كه نیاز داریم تا آنرا كشف كند، نوشته شود و مزیت دستگاه داخلی این است كه به علت اینكه نرم افزار داخلی است، هر تغییری را می توان به صورت اتوماتیك انجام داد.
ستاری با اشاره به اینكه در حوزه های دیگر هم تكنولوژی های فوق العاده ای داریم، خاطرنشان كرد: اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر بازار خویش را در بین بگذارد، شركت ها حاضرند محصولات خاصی را برای ستاد توسعه دهند.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: شرایط ما در دنیا شرایط خاصی است. كمتر كشوری به این میزان همسایه دارد. كمتر كشوری مسیر ترانزیت مواد مخدر است و كمتر كشوری در مرزهای خود بزرگترین تولیدكننده های مواد مخدر را دارد و اساسا برای این حوزه نیازمند راهكارهای بومی هستیم.
ستاری افزود: "ایكس ری" بخش كوچكی از اكوسیستم بزرگی است كه ما در نظر داریم. ما نیاز به زیست بوم در این عرصه داریم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان كرد: هزینه "ایكس ری" داخلی حدود یك سوم نمونه های خارجی است.
به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در سومین نشست تخصصی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان های سراسر كشور، اظهار داشت: دانشگاه در دنیا محصول تولید نمی كند، بلكه محصول دانشگاه نیروهای انسانی ای است كه تربیت می كند، آن چیزی كه سبب می شود محصول از دانشگاه ها بیرون برود، شركت ها هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینكه محصول حاصل حركت شركت هاست، اظهار داشت: بحث ترك اعتیاد بازار بسیار بزرگی است. در این عرصه ها ما شركتهای فوق العاده ای داریم، در حوزه های مرزبانی انواع و اقسام شركتهایی هستند كه تكنولوژی های جدیدی را عرضه كرده اند و دیگر احتیاجی نیست كه دیوار فیزیكی داشته باشیم و برای این مورد چند تكنولوژی فوق العاده در داخل كشور وجود دارد.
ستاری افزود: شركتهای فوق العاده ای داریم كه در حوزه هوش مصنوعی به خوبی فعالیت می نمایند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سومین نشست تخصصی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان های سراسر كشور، اظهار داشت: دانشگاه در دنیا محصول تولید نمی كند، بلكه محصول دانشگاه نیروهای انسانی ای است كه تربیت می كند، آن چیزی كه سبب می شود محصول از دانشگاه ها بیرون برود، شركت ها هستند.
وی با اشاره به اینكه محصول حاصل حركت شركت هاست، اظهار داشت: بحث ترك اعتیاد بازار بسیار بزرگی است. در این عرصه ها ما شركتهای فوق العاده ای داریم، در حوزه های مرزبانی انواع و اقسام شركتهایی هستند كه تكنولوژی های جدیدی را عرضه كرده اند و دیگر احتیاجی نیست كه دیوار فیزیكی داشته باشیم و برای این مورد چند تكنولوژی فوق العاده در داخل كشور وجود دارد.
ستاری افزود: شركتهای فوق العاده ای داریم كه در حوزه هوش مصنوعی به خوبی فعالیت می نمایند. تحولات تكنولوژی تحولاتی است كه به افرادی كه در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعال می باشند، كمك می نماید.
معاون علمی رئیس جمهور تصریح كرد: در حوزه دارویی ناركوتیكها جزو حوزه هایی است كه برای شركتها بسیار پربازده است. بازار ناركوتیك ها در سال 96 حدود 350 میلیارد تومان فروش داشته است.



1398/09/25
20:06:39
5.0 / 5
4904
تگهای خبر: تخصص , تولید , فروش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی