واكنش پلیس راهور به مطالبه گری از پلیس هنگام آلودگی هوا
به گزارش ایمن رها جانشین معاونت عملیات ترافیك راهور ناجا اظهار داشت: همواره با تشدید آلودگی هوا در پاییز از پلیس مطالبه گری می شود در حالیكه نامی از نهادهای اصلی متولی برده نمی گردد و آنها حالت انفعالی می گیرند.
به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا سرهنگ رسول ابراهیمی در یك برنامه رادیویی با اشاره به اینكه حدود ۱۷ تا ۱۸ نهاد و سازمان با مبحث آلودگی هوا در ارتباط هستند، اظهار نمود: تعداد زیادی نهاد به شكلی در مورد كاهش آلودگی مسئولیت دارند كه معلوم نیست هنگام بروز آلودگی هوا كجا هستند و پاسخگوی وضع موجود نیستند.
وی افزود: ادارات و دستگاه ها از آغاز سال یك تقویم عملیاتی و برنامه مدیریتی كلان برای كاهش آلودگی فصل پاییز ندارند و هنگام بروز آلودگی، پلیس بعنوان آخرین نهاد از جانب جامعه مورد مطالبه گری واقع می شود و تمام مشكلات به سمت پلیس سر ریز می شود در حالیكه نامی از نهادهای اصلی متولی برده نمی گردد و آنها حالت انفعالی می گیرند و نقش خویش را به درستی ایفا نمی كنند.
جانشین معاونت عملیات ترافیك راهور ناجا با تاكید بر اینكه روش های سنتی در این عرصه پاسخگو نیست، تصریح كرد: گرچه پلیس، قوانین و مقررات وضع شده را اجرا می كند اما نمی توان همیشه از حركت و تردد خودرو ها به صورت یك به یك جلوگیری كرد و برای كاهش آلودگی و تردد خودرو ها جریمه وضع كرد چون كه بازدارندگی همیشه وجود ندارد.
ابراهیمی افزود: تمركز پلیس بر مبحث معاینه فنی و دودزا بودن خودرو ها، عمده توان این نهاد را می گیرد چونكه وظیفه پلیس انتظام بخشی به عبور و مرور و كاهش تصادفات است در حالیكه بیشتر فعالیتهای آن برای كاهش آلودگی است.
وی در مورد كیفیت سوخت خودرو ها اظهار داشت: هم اكنون سوخت مصرفی در اروپا بر مبنای استاندارد یورو ۶ است این در حالیست كه در تهران سوخت یورو ۴ و خودرو های دیزلی از یورو ۲ استفاده می شود كه چالش بزرگی است و سوال اینجاست كه چرا برنامه ای از جانب دستگاه های مربوطه برای ارتقای وجود ندارد.
به گزارش رادیو گفت و گو ابراهیمی به گسترش خودرو های برقی برای كاهش آلودگی هوا اشاره و اظهاركرد: دولت باید دستگاه های متولی را برای كاهش مصرف سوخت فسیلی مكلف كند و از آنها در این خصوص برنامه بخواهد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب