استفاده از نرم افزارهای طالع بینی و صیغه یاب در یزد!

استفاده از نرم افزارهای طالع بینی و صیغه یاب در یزد! ایمن رها: رییس پلیس فتا استان یزد با اشاره به پرونده های ارجاعی به پلیس فتا این استان در فضای مجازی به هموطنان اخطار داد و اظهار داشت: كاربران نرم افزارهای كاربردی و مورد استفاده خویش را با پرس و جو، از منابع مورد اطمینان دریافت و مبادرت به نصب آنها كنند.


به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی با بیان این كه به تازگی شاهد آن هستیم كه كلاهبرداران با انتشار تصاویر و متن های دروغین در شبكه های مجازی با عنوان دانلود نرم افزارهای طالع بینی، صیغه یاب مبادرت به كلاهبرداری و از این طریق مقاصد شوم خویش را دنبال و كسب درآمد می كنند.
وی ادامه داد: بعنوان نمونه خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی اعلام نموده كه با استفاده از نصف نرم افزار طالع بینی مبلغ 50 میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده كه با بررسی و پیگیری كارشناسان پلیس فتا متهم مورد نظر شناسایی و با هماهنگی قاضی پرونده مبلغ كلاهبرداری به شاكیه استرداد و متهم به همراه مستندات و پرونده مربوطه به مرجع قضایی تحویل گردید.
رییس پلیس فتا استان یزد اظهار داشت: كلاهبرداران بعد از شناسایی افرادی كه نرم افزارهای مربوطه را نصب كرده با برقراری ارتباط به بهانه بروزرسانی نرم افزار نصب شده، كاربران را به درگاه های جعلی هدایت و با در اختیار قرار گرفتن اطلاعات بانكی آنها مبادرت به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می كنند.
سرهنگ ابوطالبی تصریح كرد: سناریو معمول در این مدل كلاهبرداری ها به این صورت است كه قربانی در دام فیشینگ افتاده یا پولی از وی گرفته شده و یك نرم افزار خراب یا جعلی و یا حتی بدافزار جهت دسترسی به اطلاعات كاربر ارسال می گردد و چون معمولاً رقم دریافتی كم است، قربانی با محاسبه كاری كه كرده و میزان پولی كه از دست داده و وقتی كه باید بگذارد در نهایت از طرح شكایت منصرف می گردد.
وی با بیان این كه همواره آنتی ویروس گوشی و تبلت خویش را به روز كنید، افزود: بر روی گوشی خود یك برنامه امنیتی مانند نرم افزار ضد جاسوس نصب كنید و از شر برنامه هایی كه استفاده نمی كنید خلاص شوید. هنگامی كه كار شما با یك برنامه یا سرویس وب به اتمام رسید، از برنامه خارج شوید یا Log Out كنید.
این مقام مسئول با اشاره به ماده 736-737-740 و 741 قانون جرائم كامپیوتری از هم وطنان عزیز خواست از دانلود و خرید این گونه برنامه ها خودداری و در صورت مشاهده این گونه نرم افزارها و صفحات در فضای مجازی، مراتب را با استفاده از نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مركز فوریت های سایبری قسمت ثبت گزارش های مردمی اعلام كنند.



1397/06/15
12:30:04
5.0 / 5
4762
تگهای خبر: امنیت , پلیس , قربانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی