تاثیر چشمگیر تجهیزات به روز در كاهش حوادث رانندگی

تاثیر چشمگیر تجهیزات به روز در كاهش حوادث رانندگی ایمن رها: جانشین فرمانده ناجا بر لزوم استفاده از تكنولوژی و دانش روز در كاهش تصادفات و تخلفات رانندگی تاكید نمود.


به گزارش ایمن رها به نقل از ایسنا، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه طرح ترافیكی زمستانی ۹۷ كه پگاه امروز در پیست اسكی آبعلی برگزار شد، درباره تاثیر استفاده از فناوری روز و دوربین ها در كنترل و ثبت تخلفات رانندگی اظهار داشت: اگر بتوانیم پایش تصویری در جاده ها را سرعت دهیم و در عین حال از ردیاب های الكترونیكی برای خودروها بهره برده و سامانه سپهتن را باز گسترش دهیم، اساسا می توانیم نقشی تعیین كننده دركاهش تلفات داشته باشیم.
وی با اشاره تاثیر سیستم های كنترلی هوشمند در كاهش تخلفات و حوادث اظهار داشت: تجربه نشان داده در جاده هایی كه این تجهیزات بكار گرفته شده، آمار تخلفات و حوادث كاهش یافته است.
سلیمانی افزود: در دو سال اخیر با اقدامات وزارت راه، افزایش تعداد دوربین های ثبت تخلف را به حدود ۲۰۰۰ هزار عدد رسانده است كه این امر در كاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی بسیار موثر بوده است.
جانشین فرمانده ناجا درباره اقدامات انجام شده برای كاهش تلفات مصدومین حوادث رانندگی در حین انتقال به بیمارستان و سپس آن باز اظهار داشت: در این خصوص جلسات متعددی با رئیس سازمان اورژانس كشور داشتیم و در آستانه امضای یك تفاهم نامه بین نیروی انتظامی و اورژانس و وزارت راه و شهرسازی هستیم.
وی اظهار داشت: در طول سال های اخیر فعالیت های اورژانس توانسته است نقش موثری در كاهش تلفات جاده ای داشته باشد، ولی اساسا تلفات ما در ۳ نقطه یك صحنه تصادف و البته بسته به شدت تصادف، مسیر تصادف تا بیمارستان و در بیمارستان اتفاق می افتد.
سردارسلیمانی افزود: وزارت بهداشت، اورژانس كشور و نیروی انتظامی با همكاری یكدیگر در آینده خواهیم توانست تلفات را از صحنه تصادف تا بیمارستان به حداقل برسانیم.
وی اظهار نمود: ما بیشتر از ۳ هزار نقطه حادثه خیز در كشور داریم و جاده های كوهستانی و جاده های پرتردد، جاده هایی كه نقاط حادثه خیز در آنها بیشتر است، بیشترین تصادفات را دارند.
جانشین فرمانده ناجا اشاره كرد: ما اطلس كل كشور را داریم و می دانیم نقاط حادثه خیز كجا هستند و در چه بخش هایی از جاده ها این حادثه ها رخ می دهند؛ به همین خاطر به فرماندهان استان ها ابلاغ كردیم كه عمده ظرفیت های راه را در آن جاده و گلوگاه هایی كه بیشترین تلفات را دارند، متمركز كنند واین یكی از آن راه كارهای موثری است كه می تواند در كاهش تلفات موثر باشد.



1397/09/22
13:31:40
5.0 / 5
4523
تگهای خبر: اورژانس , بهداشت , بیمارستان , تصادف
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
imenraha.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ایمن رها محفوظ است

ایمن رها

تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و فروش و شارژ کپسولهای آتش نشانی